スバルの鍵です♪

ロフターは翻訳のための存在♪
翻訳を手伝うなら大感謝♪
フォローありがとう♪
( `・∀・´)ノヨロシク♪
(所有翻译禁止转载)

Black Wolves Saga「TESTAMENT-English ver.-」歌词翻译

       虽然还没过游戏不过被曲子深深感动到了,旋律太美简直忍不住想把以前学了一点的小提琴再拿回来继续学QUQ比较喜欢英语版的,更符合BWS的黑暗西洋风格吧,于是翻出来了,水平不够只能这样了,希望没有毁了原曲的意境。

————————————————————————————

null

「TESTAMENT-English ver.-」

「遗言-English ver.-」

Vo. lasah


All the memories that you left behind the sky

你在那片天空下留下的所有回忆


running off and flowing down, everywhere

四处飘散飞舞


"It's because I saw a dream", sorrowfully sing to the night

你为夜晚献声,轻柔地唱道:“那是因为我做了一个梦”


O' the princess with no name has ceased to beat

噢,无名的公主早已逝去


Before long, the sacred forest will be veiled with this silence

曾几何时,这片神圣的森林将被静谧笼罩


and secretly decay with me, with these small prayers

与我一同,与这些小小的祈祷者一同,隐秘地腐烂


O' break me with attachment, please wreck me with affection

噢,用迷恋令我沉醉吧,用痴迷令我沉沦吧


and crush me with your eyes, those innocent eyes

用你的眼神,那无垢的眼神令我堕落吧


I'm drowning in your kisses, such deep infatuation

我正沉浸在你无尽的亲吻之中,如此深沉的爱恋


it's dyed red and scarlet, this love, this one love

这份爱恋,这空前绝后的爱恋,被染上深浅不一的血红


Every little words of love, together we built up

我们相互倾诉的,每一句小小的爱语


one by one they're burning down, everywhere

接踵化为灰烬,四处飘散


"Never, ever love me again", such kind of bitterness

“永远不要再爱上我”,这样的痛苦


Tumbling and whirling around, inside my heart

在我心中翻江倒海


Even if everything was just a dream or a fantasy

纵使一切都是南柯一梦


I still believed, and wished for you, so many times

我依旧相信你,无数次为你而祈祷


Imprison me with your dreams, ambitions and ideals

将我与你的梦,你的野心和你的理想一同幽闭


just like the moon that's swallowed in darkness and night

恰如明月被暗夜吞噬


So keep me in oblivion, O' sweet and bitter heartache

忘了我吧,噢,这甜蜜又痛苦的心痛


the meaning that I was, the reason I was...

我存在于此的意义,我存在于此的理由……


O' won't you curse me at once, please cast a spell on me now

噢,难道你不立刻诅咒我吗,此刻请你将诅咒铭刻于我身


so that I can not love anyone, ever

如此我将永远不能再爱上任何人


I'll give away myself to this unforgettable scar

我会让自己迷失在这难忘的伤痕中


yes, quietly and gently, and then close my eyes

是的,就这样静静地,缓缓地,合上双眼

评论(3)
热度(24)

© スバルの鍵です♪ | Powered by LOFTER